22 / Січень, 2020
Асоціаця міст України отримала на погодження від Міністерства культури, молоді та спорту України законопроєкт «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення традиційного характеру середовища та протидії хаотичні забудові».
На сьогоднішній день:
- не врегульованими є правила забудови населених пунктів, занесених до Списку історичних населених місць України (всього 401 населений пункт);
- незначна частка громад, в яких містобудівна документація включає затверджені історико-архітектурні опорні плани (лише 25% з 401 населеного пункту).
 
Законопроєкт розроблено з метою врегулювання питань забудови таких населених пунктів для збереження історичної пам‘яті українського народу.
Асоціація міст України підтримує цю ідею, але висловлює зауваження та пропозиції:
  • недоцільним є введення нової процедури - проведення наукової археологічної експертизи (у визначених законопроєктом випадках).
АМУ вважає, що така процедура створить для органів місцевого самоврядування та юридичних осіб додаткові перепони в оформленні земельних ділянок комунальної власності, де розташовані об’єкти культурної спадщини. Наукову археологічну експертизу може здійснювати обмежене коло установ та організацій (у штаті яких працюють археологи з відповідною кваліфікацією), експертиза потребує додаткового фінансування замовниками. А це, в свою чергу, призведе до уповільнення та ускладнення процесу оформлення історичних об’єктів, в тому числі, і для потенційних інвесторів.
 
  • необхідно переглянути норму законопроєкту, якою передбачається виокремлення різних видів зон охорони навколо історико-культурних заповідників, історико-культурних заповідних територій.
На земельні ділянки, які потрапляють у такі зони, встановлюються певні види обмежень щодо ведення господарської та іншої діяльності, а також передбачається затвердження меж та режимів їх використання. Так, проблема відсутності інформації щодо зон охорони пам’яток, буферних зон в Державному земельному кадастрі, має вирішуватися МКМС, в тому числі його структурними підрозділами, шляхом здійснення заходів щодо оформлення документації із землеустрою щодо земельних ділянок історико-культурного призначення та обмежень у використанні земель в межах історичних ареалів, буферних зон.
 
  • в законопроєкті має бути передбачена можливість фінансування розробки історико-архітектурних опорних планів з державного бюджету, виходячи із державного інтересу щодо забезпечення збереження історичної пам‘яті українського народу, культурної ідентичності та спадщини.
 
Лист АМУ (завантажити)
 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)