22 / Вересень, 2017
З 1 січня 2017 року, відповідно до постанов НКРЕКП від 15 грудня 2016 року №2210 та від 24 листопада 2016 року №2021, тарифи на електроенергію для потреб вуличного освітлення та електротранспорту прирівнялися до тарифів для юридичних споживачів. Тобто, було скасовано понижуючий коефіцієнт 0,6. Це призвело до зростання фінансового навантаження на місцеві бюджети, особливо відчутного у невеликих містах.
Асоціація міст України у своїх діях із захисту місцевих бюджетів від додаткового фінансового навантаження отримала підтримку у вирішенні цієї проблеми від Віце-прем’єр-міністра України – Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Г.Зубка. За його дорученням 19 вересня в Мінрегіоні було проведено міжвідомчу нараду щодо встановлення пільгових тарифів на електричну енергію для потреб зовнішнього освітлення та міського електротранспорту, а також  запровадження програм енергоефективності у  цих сферах енергоспоживання.
За результатами наради було сформовано два стратегічні напрямки врегулювання зазначеної проблеми:
  • передбачити надання з Державного фонду енергоефективності фінансування для модернізації систем вуличного освітлення та реалізації енергозберігаючих програм на  електротранспортних комунальних підприємствах;
  • звернутись до Президента України з проханням дати доручення підконтрольному йому НКРЕКП вилучити із складової тарифу на електроенергію для потреб вуличного освітлення та електротранспорту компенсаційну складову на втрати енергопостачальних компаній, пов’язані з недоотриманням різниці доходів від побутових споживачів (населення).
«Комунальні підприємства, які забезпечують вуличне освітлення та функціонування електротранспорту міст платять за електроенергію за тарифом, який компенсує втрати від встановленого НКРЕКП «соціального» тарифу на електроенергію для населення. Це ще один приклад, коли фінансування держаної соціальної політики перекладається на місцевий бюджет. Також це призвело до того, що, наприклад, в місті Києві проїзд в метрополітені було підвищено з чотирьох до п’яти гривень, тобто кияни доплачують за спожиту електроенергію, купуючи жетони в метро. Асоціація міст України готова надавати підтримку, в першу чергу, щодо запровадження механізму фінансування за рахунок коштів Державного фонду енергоефективності проектів модернізації систем освітлення та електротранспорту. Це дозволить в рази зменшити енергоспоживання в цих сферах, і зменшити навантаження на бюджети органів місцевого самоврядування», - зазначив Ігор Пітцик, експерт АМУ.
Наразі Асоціація міст України готує пропозиції щодо розширення напрямків надання державної підтримки за рахунок коштів Державного фонду енергоефективності.

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)