14 / Вересень, 2017
13 вересня представник Асоціації міст України Миколюк Назар взяв участь у робочій групі з доопрацювання до другого читання проекту Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання надмірному тиску на суб’єктів господарювання заходів державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення (реєстр. № 6489 від 23.05.2017), яка організована Комітетом Верховної Ради України з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення.
 
В робочій групі також взяли участь представники Мінсоцполітики, Держпраці, профспілок, роботодавців, члени секретаріату та народний депутат - член Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення.
 
 
Окрім інших нововведень, законопроектом пропонується позбавити органи місцевого самоврядування повноважень щодо здійснення контролю за дотриманням законодавства про працю. Асоціація, Мінсоцполітики та Держпраці не підтримують такі зміни. Зокрема, зазначені органи проти внесення змін до статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Робоча група не визначилась остаточно стосовно цього питання.
 
Також, членами робочої групи були підтримані пропозиції Асоціації щодо недоцільності встановлення відповідальності службовцям місцевого самоврядування за подачу безпідставного звернення до Державної служби України з питань праці про порушення суб’єктом господарювання вимог законодавства. Така норма могла б знищити взаємодію місцевої влади та Держпраці.
 
В цілому засідання робочої групи пройшло у досить напруженій атмосфері, водночас сторони в більшості питань дійшли згоди.
 
 
 
Нагадаємо, що Верховна Рада України у грудні 2016 року прийняла Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 06.12.2016 № 1774-VIII, яким надала право виконавчим органам міських рад міст обласного значення та рад об’єднаних територіальних громад здійснювати контроль за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення та накладати штрафи за відповідні порушення. Цей крок повязаний з тим, що:
1)    саме на місцях найкраще знають, які суб’єкти господарювання порушують закон у сфері праці та зайнятості;
2)    саме на місцях найбільше зацікавлені у детінізації праці з метою отримання до місцевого бюджету відповідної частки податку на доходи фізичних осіб.
 
Розподіл функцій контролю між органами державної влади та місцевого самоврядування передбачений у Стратегії розвитку сфери соціального захисту населення, яка підготовлена Асоціацією міст України в рамках Проекту USAID ПУЛЬС та схвалена містами-членами АМУ на ХІІ Українському муніципальному форумі у 2016 році.
 
 
Асоціація міст України висловлює подяку депутатам та секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення за долучення до робочої групи та врахування позиції АМУ у деяких суттєвих питаннях
 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)