На практикумі в Донецькому РВ АМУ вивчали новації законодавства у сфері освіти та досвід впровадження інклюзивної освіти

12 / Лютий, 2018
9 лютого в Донецькому регіональному відділенні Асоціації міст України відбувся практикум із застосування законодавства на тему: «Новації законодавства у сфері освіти. Особливості надання освітніх послуг в умовах реформування». Захід організовано в рамках Проекту «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС), який реалізує Асоціація міст України за підтримки USAID.
У практикумі взяли участь заступники міських та селищних голів з гуманітарних питань, фахівці відділів освіти місцевих рад та об’єднаних територіальних громад, громадські діячі.
Модератор заходу - начальник Костянтинівського міського управління освіти, кандидат наук Ольга Барабаш розповіла про основні положення та зміни до законодавства України щодо реформування освітньої галузі. Учасники заходу обговорили концепцію Нової української школи, принципи формування освітніх округів, питання управління освітнім процесом в об’єднаних територіальних громадах, у тому числі, механізми створення власних комунальних навчальних закладів в об’єднаних громадах.
Про участь аналітиків АМУ в розробці законодавства в сфері освіти, зокрема, в підготовці проекту нового Закону України «Про загальну середню освіту», концепцій педагогічної та громадянської освіти доповів консультант з юридичних питань Донецького РВ АМУ Костянтин Гацько.
Консультант з організаційних питань Донецького РВ АМУ Олександр Меланченко нагадав, що Донеччина увійшла в число регіонів, де впроваджується новий державний стандарт початкової освіти в тестовому режимі. Одним із нововведень стала реалізація інклюзивної освіти: так, у 2017 році в костянтинівській третій школі вперше з’явилися два класи інклюзивної освіти. Присутні фахівці поділилися досвідом і обмінялися думками щодо нової практики.
«У місті запроваджена європейська практика навчання дітей з особливими потребами в неспеціалізованих школах. У третій школі введена нова штатна одиниця - асистент учителя. Асистент допомагає педагогам підібрати комфортний і ефективний для таких дітей режим навчання. Діти не повинні відчувати себе зайвими, вони мають усвідомлювати себе частиною цього світу, і в цьому плані інклюзивна освіта буде тільки допомагати», - наголосила Ольга Барабаш.
Завершився захід загальною дискусією щодо процесів створення та функціонування опорних шкіл в Донецькій області.
 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)