Нові правила формування місцевих бюджетів на 2017 рік – для ОТГ тема актуальна і важлива

23 / Грудень, 2016

20 грудня в рамках проекту «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС), який реалізує АМУ за підтримки USAID Миколаївське регіональне відділення Асоціації міст України провело практикум на тему: «Особливості формування місцевих  бюджетів на 2017 рік: законодавчі аспекти та  новації методології формування».

Учасники практикуму – міські, селищні та сільські голови, спеціалісти з бухгалтерського обліку та звітності, головні бухгалтери.

Відкрила захід виконавчий директор Миколаївського регіонального відділення АМУ Т.Яблоновська, яка привітала присутніх з проведенням перших виборів ОТГ та за результатами голосування присутніх новообраних голів відповідних рад. Далі зазначила, що практикуми, як форма роботи з громадами, які йдуть до об’єднання і тими, які об’єдналися, проводяться Миколаївським РВ АМУ з метою надання їм практичної допомоги для обрахунку їх податкоспроможності та застосування бюджетного законодавства при формуванні бюджетів ОТГ. Зосередила увагу на актуальності обраної теми та зазначила, що в умовах добровільного об’єднання громад та запровадження децентралізації місцевих бюджетів представникам місцевої влади досить важливо знати, як жити та працювати за нових реалій. Акцентувала увагу, що на часі є  важливою вибрана тема практикуму для присутніх у залі представників об’єднаних територіальних громад,  у яких відбулись перші вибори 11 та 18 грудня цього року.

Модератор заходу Т.Лосік та заступник директора департаменту фінансів Миколаївської міської ради Л.Нікитенко під час виступів надали вичерпну інформацію щодо формування місцевих бюджетів на 2017 рік: джерела надходжень, реверсна, базова дотації, субвенції, галузеві ознаки видаткової частини тощо. Було розглянуто правове забезпечення, а також норми проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» та зміни до законодавчих актів, які забезпечують подальшу реалізацію реформи міжбюджетних відносин, зокрема, законопроекти «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо удосконалення складання та виконання бюджетів) (№ 5131) та  «Про внесення змін до Податкового кодексу України» (№ 5132). Особливу увагу присутніх було зверненоно на необхідність формування дохідної частини бюджету лише у відповідності до вимог Податкового кодексу України.

Далі запрошені до участі у практикумі начальник управління міжбюджетних відносин та моніторингу видатків місцевих бюджетів Головного управління Державної казначейської служби України в Миколаївській області Н.Падухевич та головний програміст Державного підприємства «Головфінтех» К.Назарова довели присутнім основні вимоги казначейського обслуговування в умовах реорганізації сільських, селищних, міських рад та їх перехід на обслуговування, як єдиної територіальної громади (звітність, перереєстрація рахунків, надання тимчасових розписів, зарахування податків та зборів на рахунки місцевих бюджетів тощо), а також підходи до програмного забезпечення  відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 11.03.2008 № 373 «Про затвердження формату та регламенту обміну інформацією між місцевими фінансовими органами та територіальними  органами Державного казначейства України» (зі змінами та доповненнями).

Серед учасників практикуму відбулась предметна дискусія стосовно подальшої роботи об’єднаних територіальних громад з урахуванням усіх вимог законодавства (правового, трудового та бюджетного) та взаємодії з обласними структурними підрозділами ОДА та казначейської Служби.

Прес-служба Миколаївського РВ Асоціації міст України

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)