17 / Жовтень, 2019

16 жовтня 2019 року відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій. Головував Голова Комітету з питань освіти, науки та інновацій Бабак С.В. На засіданні були присутні народні депутати України – члени Комітету: Лукашев О.А., Колебошин С.В., Піпа Н.Р., Воронов В.А., Грищук Р.П., Кириленко І.Г., Коваль О.В., Колюх В.В., Лис О.Г., Павленко Р.М., Совсун І.Р., Гришина Ю.М.

Також на засіданні були присутні Міністр освіти і науки України Новосад Г.І., заступник Міністра освіти і науки України Мандзій Л.С., керівник експертної групи з питань змісту та забезпечення якості освіти Директорату професійної освіти Міністерства освіти і науки України Карбишева В.О., начальник управління з питань державного майна та підприємств Міністерства освіти і науки України Костенко О.І., директор Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України Кононенко Ю.Г., в.о. Генерального директора Директорату стратегічного планування та європейської інтеграції Міністерства освіти і науки України Сич О.В.

Під час засідання Комітету з питань освіти, науки та інновацій було розглянуто такі питання:

1. Про стан і проблеми підготовки закладів освіти України до 2019/2020 навчального року.

Заслухавши й обговоривши інформацію Міністра освіти і науки України Г.І. Новосад, заступника Голови Комітету з питань освіти, науки та інновацій С.В. Колебошина, а також, враховуючи виступи інших учасників засідання про стан і проблеми підготовки закладів освіти до 2019/2020 навчального року, Комітет відзначає, що розгляд вищезазначеного питання відбувається відповідно до статті 14 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» щодо аналізу практики застосування законодавчих актів у діяльності державних органів, їх посадових осіб з питань, віднесених до предметів відання Комітету та зумовлений необхідністю здійснення відповідного моніторингу, аналізу та прийняття управлінських рішень із метою забезпечення доступності дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти.

З метою отримання оперативної інформації щодо підготовки закладів освіти в Україні до початку нового навчального року та проблем такої підготовки Комітет звернувся до Міністерства освіти і науки України, інших центральних органів виконавчої влади, обласних державних адміністрацій, Центрального комітету Профспілки працівників освіти і науки України, Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України». Відповідно до інформації, наданої центральним органом державної виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти і науки, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, протягом 2018/2019 навчального року в рамках підготовки до нового навчального року було здійснено комплекс заходів фінансового, господарського, кадрового, науково-методичного та організаційного характеру, які в цілому забезпечили стабільний початок роботи.

Разом із тим, учасники засідання відзначають наявність низки проблем в освітній галузі упродовж 2018/2019 навчального року та під час підготовки навчальних закладів до 2019/2020 навчального року, виникнення яких пов’язане з проведенням децентралізації, створенням об’єднаних територіальних громад, оптимізацією мережі закладів освіти, відсутністю належного фінансового забезпечення, зокрема дефіцитом освітньої субвенції, а також недосконалістю чинного законодавства тощо.

Враховуючи вищевикладене, народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій одностайно вирішили інформацію Міністерства освіти і науки України стосовно стану і проблем підготовки закладів освіти до 2019/2020 навчального року взяти до відома та затвердили низку рекомендацій Кабінету Міністрів України, Міністерству освіти і науки України, департаментам (управлінням) освіти і науки Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, іншим місцевим органам управління освітою, керівникам закладів освіти.

 

2. Про хід підготовки проєкту Закону України «Про повну загальну середню освіту» до другого читання (реєстр. №0901).

Заслухавши інформацію Голови підкомітету з питань загальної середньої, інклюзивної освіти та освіти на тимчасово окупованих територіях, Голови Робочої групи з підготовки до другого читання законопроекту «Про повну загальну середню освіту» Лис О.Г., Комітет відзначає, що робота над зазначеним проектом закону проводиться відповідно до узгодженого графіку.

На виконання Рішення Комітету від 10 вересня 2019 року, після завершення формування Порівняльної таблиці поправок та пропозицій розпочато роботу Робочої групи.  Проведено шість її засідань.  Нагадуємо, що Асоціація міст України є членом цієї робочої групи та активно бере участь в обговоренні норм законопроєкту.

Від суб’єктів права законодавчої ініціативи на адресу Комітету надійшли листи-звернення щодо включення до Порівняльної таблиці відповідних поправок на зауважень від 27 народних депутатів, з них: колективних (групи н.д.) – 3; персональних – 7.

Колективні: І. Совсун, Н. Піпа та інші (всього 13 н.д.); С. Колебошин, С. Бабак (всього 5 н.д.).

Персональні: від народних депутатів України В. Івченка, І. Констанкевич, С. Колебошина, О. Лис, Р. Павленка, Ю. Гришиної, І. Кириленка. До Порівняльної таблиці включено 504 поправки.

Станом на 11 жовтня поточного року Робочою групою розглянуто понад 250 поправок, пропозицій, зауважень народних депутатів України. У процесі роботи вже викреслилися такі найбільш складні питання: організація освітнього процесу, зокрема забезпечення індивідуальної освітньої траєкторії учнів (статті 10, 11, 14); забезпечення територіальної доступності та рівного доступу до здобуття повної загальної середньої освіти (статті 8, 9); запровадження педагогічної інтернатури (стаття 23); робочий час та оплата праці педагогічних працівників (стаття 24); утворення, реорганізація, ліквідація чи перепрофілювання закладу загальної середньої освіти, зокрема в сільській місцевості (стаття 32). Розгляд цих питань потребує додаткового обговорення за участю народних депутатів України, відповідних представників центральних органів виконавчої влади.

Враховуючи вищевикладене, народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій одностайно вирішили:

1. Інформацію Голови підкомітету з питань загальної середньої, інклюзивної освіти та освіти на тимчасово окупованих територіях, Голови Робочої групи з підготовки до другого читання проекту Закону України «Про повну загальну середню освіту» (реєстр. №0901) Лис О.Г. про хід підготовки проєкту Закону України «Про повну загальну середню освіту» до другого читання взяти до відома.

2. Підготовлену Порівняльну таблицю до проєкту Закону України «Про повну загальну середню освіту» до другого читання (реєстр. № 0901) розглянути на засіданні підкомітету з питань загальної середньої, інклюзивної освіти та освіти на тимчасово окупованих територіях.

3. Погоджену на засіданні підкомітету Порівняльну таблицю до проєкту Закону України «Про повну загальну середню освіту» розглянути  на засіданні Комітету з питань освіти, науки та інновацій у терміни, запропоновані підкомітетом.

Джерело

 

Галузь: 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)