12 / Березень, 2019

Сьогодні, 12 березня 2019 року, в Міністерстві освіти і науки України відбулось чергове засідання робочої групи з розробки нормативно-правових актів на виконання Закону України щодо протидії булінгу. У роботі взяли участь державні експерти профільних міністерств, педагоги, практичні психологи, представники громадських організацій. Від Асоціації міст України у засіданні взяла участь аналітик Аналітичного центру Людмила Мозгова. Повідомляємо, що склад робочої групи затверджений відповідним наказом Міністерства освіти і науки України від 06.03.2019 року № 310.

  

Під час засідання було продовжено розроблення Порядку реагування на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти. Зокрема, учасники обговорили загальні положення документа, сформулювали визначення основних термінів, виписали ознаки та форми булінгу та ін.

Також члени робочої групи дискутували, які до булінгу (цькування), який вчиняється стосовно неповнолітньої чи малолітньої особою та/або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу в закладі освіти, слід відносити випадки. Йшлось про випадки, що відбуваються безпосередньо в приміщенні закладу освіти та прилеглих територіях (включно з навчальними приміщеннями, приміщеннями для занять спортом, проведення заходів, коридорами, роздягальнями, туалетними та душовими кімнатами, їдальнею тощо) та/або за його межами, в тому числі із застосуванням засобів електронної комунікації. Крім того, було виписано перелік субʼєктів, що мають реагувати на випадки булінгу в закладах освіти.

Особливу увагу привернула форма звітності керівників закладів освіти про випадки булінгу. Окремі члени робочої групи наполягали на дотриманні норм систематичного звітування та обовʼязковості проведення загальношкільних конференцій раз на рік з метою профілактики ситуацій булінгу. Аналітик АМУ Людмила Мозгова, наголосила, що «розроблення нормативно-правових актів з протидії булінгу має на меті створення позитивної психологічної атмосфери в закладах освіти та забезпечення комфортного перебування дітей під час освітнього процесу, а не збільшення різних форм звітності, що відволікатимуть керівника закладу від його основних функцій. У той же час конференція – є однією з можливих форм виховної роботи в закладі, а тому не може бути визначена як обовʼязкова, оскільки це порушуватиме автономію закладу освіти», ‒ додала аналітик. Члени робочої групи погодились, що форма звітності має бути одна і максимально спрощена для керівників закладів освіти, а також домовились конференцію внести у перелік заходів з протидії булінгу, з-поміж яких заклад освіти обиратиме самостійно актуальні для себе форми роботи з учнями.

Наразі робота над документом триває.

Аналітичний центр АМУ

 

Галузь: 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)