12 / Травень, 2020
До Асоціації міст України часто звертаються органи місцевого самоврядування щодо роз’яснення застосування деяких законодавчих актів. Особливо це стосується актуальних урядових постанов, які встановлюють особливості соціального захисту населення під час карантину.
Наприклад, постанова Кабінету Міністрів України від 08.04.2020 №264 «Деякі питання надання державної соціальної допомоги» встановлює, що строк виплат деяких видів державних соціальних допомог, які було призначено раніше, продовжується на період карантину та на один місяць після дати його відміни. Орган соціального захисту населення протягом одного місяця після відміни карантину проводить перерахунок розміру виплаченої державної соціальної допомоги на підставі поданої особою заяви та необхідних документів. В той же час, урядовою постановою не визначені особливості дії органу соцзахисту у разі, якщо особа не звернулась після закінчення карантину.
На думку АМУ, органи місцевого самоврядування у такому випадку повинні діяти виключно на підставі чинного законодавства і користуватися, зокрема, порядками, які встановлюють особливості надання державних допомог.
Так, наприклад, Порядок призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, затверджений постановою Кабміну від 24.02.2003 №250, встановлює виключні умови припинення та перерахунку розміру призначеної допомоги. Зазначений Порядок не передбачає будь-яких особливих дій посеред періоду виплати допомоги (окрім визначених п. 25).
Тобто Асоціації міст України вважає, що у разі неподання громадянином нової заяви, орган соціального захисту населення просто припиняє виплату допомоги малозабезпеченим сім'ям. У такому випадку підстави здійснення перерахунку розміру допомоги також відсутні.
Аналітичний центр АМУ
 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)