Законодавчо-нормативне забезпечення роботи старост - тема практикуму у Донецькому РВ АМУ

22 / Серпень, 2018
22 серпня у Донецькому РВ АМУ відбувся практикум із застосування законодавства на тему: «Законодавчо-нормативне забезпечення роботи старост». Захід організовано в рамках Проекту «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС), який реалізує Асоціація міст України за підтримки USAID.
У практикумі взяли участь старости та в.о. старост об’єднаних територіальних громад Донеччини, зокрема, Лиманської, Черкаської, Сіверської, Андріївської, Миколаївської, Олександрівської ОТГ, заступник Слов’янського міського голови Юрій Підлісний, секретарі місцевих рад.
Модератор заходу, староста Зарічненського старостинського округу, голова Ради старост Лиманської ОТГ Олексій Мікулін ознайомив присутніх із законодавчо-нормативною базою діяльності органів місцевого самоврядування та розповів про особливості роботи, виходячи з власного досвіду. Він детально зупинився на статусі, повноваженнях та функціях старост відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо статусу старости села, селища)». «Це унікальна посада. З одного боку, староста обирається і представляє інтереси мешканців, з іншого – є членом виконкому ради, тобто представником виконавчої влади», – підкреслив модератор.
Консультант з юридичних питань Донецького РВ АМУ Костянтин Гацько розкрив деякі питання щодо вчинення нотаріальних дій старостою, наголосивши, що стаття 37 Закону № 3425 покладає обов’язки щодо вчинення певних нотаріальних дій на уповноважених на це посадових осіб органів місцевого самоврядування, у тому числі старост, тільки у сільських населених пунктах.
Учасникам заходу було цікаво і корисно дізнатися про досвід становлення і розвитку Лиманської ОТГ – однієї з перших створених об’єднаних територіальних громад на Донеччині. Олексій Мікулін розповів про шляхи вирішення проблемних питань, які можуть виникнути на різних етапах: від початку утворення ОТГ, реорганізації місцевих рад і проведення першої сесії – до формування старостинських округів та повсякденної діяльності старост. «Не рідше ніж раз на рік староста звітує перед виборцями. Це публічна зустріч з громадськістю, яка повністю відповідає принципам демократії, і на мій погляд, це положення дуже грамотно прописане в законодавстві», – зазначив модератор.
Учасники практикуму обговорили рівень оплати роботи старост, особливості взаємовідносин з головою об’єднаної громади, фіскальними органами, залучення старостатів до бюджетного процесу, розподілу субвенцій, розробки Стратегії розвитку громади, реалізації програми «Громадський бюджет». Прозвучали також питання щодо надання послуг населенню, у тому числі, адміністративних, ремонту доріг, системи водозабезпечення, вуличного освітлення, вивозу сміття, створення комунальних підприємств, земельних відносин тощо.
Про збільшення бюджету, досягнення старостатів, які стали можливі завдяки децентралізації, реалізацію інфраструктурних проектів та втілення секторальних реформ на території ОТГ більш детально розповіла секретар Лиманської громади Тетяна Каракуц. Окрему увагу було приділено досвіду роботи Ради старост Лиманської ОТГ, яка об’єднує представників 12 старостинських округів.
Крім того, присутні дізналися про низку навчальних заходів, які проводяться для старост на всеукраїнському та місцевому рівнях, а також про методичні посібники, що можуть стати у нагоді при розв’язанні проблемних питань. Регіональні консультанти ПУЛЬСу порадили самоврядцям частіше переглядати розділ «Бібліотека» на сайті АМУ. Учасники практикуму отримали відповіді на свої запитання, обмінялися досвідом та наголосили на практичній користі таких заходів.
  

 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)