Досвід роботи Луцького ЦНАПу вивчали учасники практикуму у Волинському РВ АМУ

05 / Квітень, 2019
5 квітня Волинське регіональне відділення у Луцьку провело для представників органів місцевого самоврядування області практикум із застосування законодавства на тему: «Надання адміністративних послуг на місцевому рівні, шляхи підвищення їх якості». 
Захід організовано в рамках проекту «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС), який Асоціація міст України реалізує за підтримки USAID. Учасники: заступники міських, селищних, сільських голів, голови ОТГ, керівники та фахівці профільних підрозділів.
Розпочинаючи практикум, в.о. виконавчого директора Волинського РВ АМУ Мар’яна Конончук окреслила напрямки роботи Асоціації міст України, яка вже понад чверть століття стоїть на захисті інтересів самоврядування, розповіла про заходи проекту ПУЛЬС, які РВ АМУ проводить в області: практикуми із застосування законодавства,  платформи за участі народних депутатів, навчальні візити «Маршрути успіху» для вивчення кращих практик децентралізаційної реформи, прес-тури та інше. 
Консультант з правових питань проекту «ПУЛЬС» Валентин Малиновський зазначив, що «ЦНАПи – одні з наріжних каменів децентралізаційної реформи, мета якої наблизити послуги до людей», тому створення їх в ОТГ  - одне з ключових завдань.
Головним модератором практикуму виступила Лариса Карп’як, директор департаменту «Центр надання адміністративних послуг у місті Луцьку» Луцької міської ради, експерт з питань надання адмінпослуг, член правління Всеукраїнської Асоціації центрів надання адміністративних послуг.
    
Повчитися у фахівця такого рівня – чудова нагода, адже Луцький ЦНАП заслужено вважають одним із кращих в Україні.
Перед початком роботи вона з’ясувала, очікування учасників заходу, а їх цікавилии: ЦНАП – ідея, кроки створення, віддалені робочі місця, послуги РАЦС, послуги реєстрації авто і видачі номерних знаків, тобто послуги ТС УМВС, взаємодія із соцзахистом, надходження від оформлення ID-карток, оцінка якості роботи ЦНАП, електронні черги, меморандуми та інше.
– ЦНАП – орган, який повинен постійно розвиватися і удосконалюватися, бо якщо його відкрити і не розвивати, користь від нього буде мінімальна. Спектр послуг варто розширювати постійно і ЦНАП почне заробляти і наповнювати бюджет. У 2013 році на ЦНАП у Луцьку витратили 10 мільйонів гривень із міського бюджету, наступного року він вже дав надходжень на 16 мільйонів, а торік – 25,5 мільйонів заробленого і ЦНАП став самоокупним. В основному заробляємо на виготовленні біометричних документів і черг на них у нас наразі немає, – розповіла Лариса Карп’як, яка ось уже шість років розвиває цей орган у Луцьку.
    
Вона також наголосила на важливості ЦНАПу для міста і жартома зауважила, що «якби міська рада у місті не працювала два дні, ніхто можливо й не відчув би, а от якби ЦНАП не відкрили о восьмій ранку, всі наші відвідувачі одразу рушили б під міську раду».
Консультант ПУЛЬСу з бюджетних питань Василь Гром звернув увагу, що інвестиція з місцевого бюджету у ЦНАП вигідна, адже доходи двічі перекривають витрати на утримання апарату. Торік міський бюджет Луцька отримав більше 9 млн грн чистих доходів за мінусом витрат ЦНАПу. 
До речі, Лариса Карп’як закликала самоврядців вчитися і звертатися до фахівців, очолюваного нею ЦНАПу, які безкоштовно поділяться досвідом, а ще у них є можливість онлайн-навчання. Вона подарувала присутнім посібник «Механізми та виклики інтеграції базових адміністративних послуг до ЦНАП», одним із рецензентів якого виступила.
На практикумі також розглянули питання нормативно-правового регулювання надання адміністративних послуг, сучасні проблеми та кращі практики, організацію та облаштування центрів надання адміністративних послуг, практичні засади створення центрів надання адміністративних послуг та інше.
Під час навчання, зокрема, йшлося про:
- основні сучасні проблеми отримання адміністративних послуг (з т.з. споживача);
- кращі організаційні форми надання адміністративних послуг; 
- номенклатура послуг, які повинні (можуть) надаватися в Центрі надання адміністративних послуг та практичність їх надання (реєстрація бізнесу, нерухомості, місця проживання, актів цивільного стану);
- місце розташування ЦНАП. Оптимальне приміщення (поверховість, «зонування приміщення», пристосованість до потреб осіб з обмеженими фізичними можливостями);
- зона інформування та зона очікування (місця для сидіння, побутові зручності, тощо);
- зона приймання звернень та зона опрацювання звернень;
- режим роботи ЦНАП. Порядок організації черги;
- надання послуг господарського характеру; 
- консультативна допомога;
- затвердження Положення про ЦНАП та Регламенту ЦНАП; 
- розроблення посадових інструкцій та описів робочих місць;
- розробка технологічних та інформаційних карток послуг;
- добір і навчання персоналу.
Наприкінці заходу стало зрозуміло, що керівники діючих ЦНАПів і які згодом відкриють у волинських ОТГ, представники органів місцевого самоврядування  знайшли вичерпні відповіді на всі свої запитання з яким приїхали на практикум до Луцька.

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)