22 / Травень, 2020

20 травня у Верховній Раді України зареєстровано проєкт Закону  України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення врегулювання заборгованості за спожиті енергоносії теплопостачальних та теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання і водовідведення» ( №3508).

 
 
Законопроєкт пропонує:
  • перенесення дати врегулювання заборгованості з 01.07.2016 на 01.05.2020  і надання можливості реструктуризації та списання штрафних санкцій підприємствам тепло-, водопостачання та водовідведення, утворених (нарахованих) станом на 01.05.2020 р. терміном на 5 років рівними частинами (вже реструктуризований станом на 01.05.2020 р. борг повторній реструктуризації не підлягатиме);
  • встановлення мораторію на нарахування та стягнення електропостачальниками та постачальниками природного газу неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних на заборгованість за енергоносії, спожиті підприємствами тепло-, водопостачання та водовідведення для надання послуг населенню, утворену після 01.05.2020 р.;
  • уточнення процедури реструктуризації боргів суб’єктів господарювання, які розташовані на території Донецької та Луганської областей на період проведення Операції об’єднаних сил;
  • створення законодавчих підстав для здійснення компенсації різниці в тарифах з державного бюджету – для заборгованості, що утворилася станом на 1 січня 2016 року; утвореної після 01.01.2016 р. станом на 1 травня 2020 року з державного та місцевого бюджетів в залежності від органів державної влади, НКРЕКП чи органів місцевого самоврядування, з вини яких така заборгованість утворилася.
Нагадаємо, законопроєкт з аналогічним змістом був розроблений Мінрегіоном та надісланий на погодження до центральних органів виконавчої влади, а також АМУ. Асоціація підтримала законопроєкт за умови врахування зауваження в частині джерел погашення заборгованості з різниці в тарифах.  Цей проєкт передбачав, що погашення такої заборгованості, яка утворилася після 1.01.2016 р., станом на 1.05.2020 р., здійснюється за рахунок видатків з державного та місцевих бюджетів 50% на 50%. ВІдповідно, місцеві бюджети були б зобов'язані забезпечувати фінансування половини видатків на погашення заборгованості з різниці в тарифах незалежно від того, з чиєї вини виникла така заборгованість. АМУ вважає, що визначення джерела фінансування має бути поставлене в пряму залежність від неналежного здійснення відповідним органом влади власних повноважень, що призвело до виникнення заборгованості. 
Зареєстрований у Парламенті законопроєкт №3508 враховує  зауваження АМУ- обов’язок фінансувати погашення заборгованості з різниці в тарифах передбачено для органу, з вини якого була допущена така заборгованість.
Асоціація міст України підтримує законопроєкт №3508, оскільки він передбачає для підприємств тепло- та водопостачання ефективний інструмент щодо розрахунків за спожиті енергоносії, а також погашення заборгованості з різниці в тарифах.
Галузь: 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)