01 / Грудень, 2021
Асоціація міст України на адвокатський запит для підтвердження позиції Одеської міської ради надала експертний висновок щодо питань порядку надання земельних ділянок комунальної власності.
- Щодо права міської ради у період з 2016 року по 2019 рік   передавати в постійне користування земельні ділянки комунальної власності комунальним підприємствам і органам державної влади.
Керуючись Конституцією України, статтями 2, 92, 122, 123 Земельного Кодексу України,  вважаємо, що  міська рада мала законодавчо визначені правові підстави для надання в постійне користування земельні ділянки як комунальним підприємствам (підприємствам, що відповідно до законодавства належать до комунальної власності), так і органам прокуратури як державним установам.
- Щодо звичаєвості практики передання міською радою в постійне користування земельних ділянок комунальної власності комунальним підприємствам і органам державної влади (органам  прокуратури) з цільовим призначенням «для будівництва та обслуговування житлових будинків».
У відкритих джерелах можна знайти відповідну інформацію, яка свідчить, що така практика є достатньо поширеною.
- Щодо права міської ради у період з 2016 року по 2019 рік передавати в оренду земельні ділянки комунальної власності, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна (будівлі, споруди), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.
Статтями  116, 122, 123, 124, 134 Земельного кодексу України врегульовано загальний порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування, а також визначено ті випадки, коли згідно із законом земельні торги не проводяться; визначено вимоги до змісту клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та заборонено компетентним органам вимагати не передбачені цією статтею матеріали та документи; установлює загальні підстави для відмови в наданні такою дозволу. Незастосування  конкурентної процедури у виді земельних торгів допускається виключно у випадку, коли земельна ділянка державної чи комунальної власності надається фізичним або юридичним особам у користування з метою обслуговування та експлуатації виключно існуючих об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд), розташованих на такій земельній ділянці та належних на праві власності зазначеним особам.
- Щодо звичаєвості в Україні практики передання міською радою земельних ділянок комунальної власності,  на яких розташовані об'єкти нерухомого майна (будівлі, споруди), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб,  без проведення земельних торгів.
Така практика також є достатньо поширеною, приклади таких рішень є у відкритих джерелах інформації.

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)