23 / Березень, 2022
На розгляді Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики знаходиться проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період воєнного стану» №7190 від 22.03.2022.
Законопроектом, зокрема, пропонується:
  • на період воєнного стану удосконалити процедуру прийняття органами місцевого самоврядування рішень про встановлення місцевих податків і зборів та пільг з них;
  • зменшити надходження до бюджетів територіальних громад за рахунок:
- звільнення платників від сплати за 2021 та 2022 податкові (звітні) роки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об’єкти житлової нерухомості, що розташовані на окупованих територіях та територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії;
- звільнення платників на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, у якому припинено або скасовано воєнний стан, від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за об'єкти нежитлової нерухомості, що розташовані на окупованих територіях та територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії.
Асоціація міст України, підтримуючи законодавчі ініціативи, спрямовані на підтримку платників податків на період воєнного стану, зауважує: юридичні особи вже сплатили податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за об’єкти житлової нерухомості за 2021 звітний податковий рік у 2021 році. Тому з метою зменшення необґрунтованих втрат бюджетів громад пропонуємо запропоновані зміни щодо звільнення від оподаткування цим податком за 2021 та 2022 роки по об’єктах житлової нерухомості застосувати лише по відношенню до фізичних осіб. Для юридичних осіб по об’єктах житлової нерухомості запровадити звільнення від оподаткування лише за 2022 податковий період.
У запропонованій законопроектом редакції бюджети громад матимуть втрати не лише через несплату поточних податкових зобов’язань, а й через повернення переплат юридичним особам з цього податку, які будуть утворені при поданні ними уточнюючої податкової декларації.
Щодо удосконалення на період воєнного стану процедур прийняття органами місцевого самоврядування рішень про встановлення місцевих податків та/або зборів та податкових пільг з їх сплати та про внесення змін до таких рішень для запровадження дійсно дієвого механізму прийняття таких рішень пропонуємо доопрацювати норми підпункту 12.3.8., а саме після слів «без застосування» доповнити словами:
«положень підпункту 4.1.9 пункту 4.1 та пункту 4.5 статті 4, підпунктів 12.3.3., 12.3.4 пункту 12.3, підпункту 12.4.3 пункту 12.4 (у частині строку прийняття та набрання чинності рішень) та пункту 12.5 (у частині строку набрання чинності рішеннями) статті 12 Податкового кодексу України, Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", частини четвертої статті 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації", Закону України "Про державну допомогу суб’єктам господарювання".».
Оскільки органи місцевого самоврядування мають додаткові видатки на утримання критичної інфраструктури, допомогу внутрішньопереміщеним та/або евакуйованим особам, фінансування територіальної оборони, Асоціація міст України звернулася до Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики з проханням при розгляді цього законопроекту врегулювати питання компенсації втрат доходів бюджетам територіальних громад.

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)