25 / Серпень, 2021
На 26 серпня 2021 року Міністерство фінансів України призначило проведення бюджетних консультацій з всеукраїнськими асоціаціями органів місцевого самоврядування. 
Асоціація міст України з метою обговорення та врахування інтересів місцевого самоврядування на бюджетних консультаціях спрямувала до Мінфіну пропозиції до Державного бюджету на 2022 рік, Бюджетного та Податкового кодексів України та до інших нормативно-правових актів в частині місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин.
 
Серед пропозицій АМУ,  зокрема:
 
І. Передбачити в держбюджеті на 2022 рік:
  • 174 млрд гривень на реалізацію програми медичних гарантій;
  • 146 млрд гривень освітньої субвенції;
  • 7 млрд гривень субвенції на протипожежні заходи в закладах освіти;
  • 5,5 млрд гривень субвенції на реалізацію реформи шкільного харчування;
  • 16 млрд гривень субвенцію на стале проходження опалювального сезону;
  • 20 млрд гривень додаткової дотації на заклади освіти та охорони здоров’я;
  • 2,5 млрд гривень субвенції на облаштування ЦНАПів;
  • субвенцію на заходи компенсації ризику населення в зоні спостереження рівнозначну відповідному збору;
  • списання 9 млрд гривень заборгованості за середньостроковими позиками та ін.
ІІ. Внести зміни до Бюджетного кодексу України, якими:
  • збільшити частку зарахування ПДФО до бюджетів територіальних громад;
  • не допустити зменшення надходжень роздрібного акцизу на тютюн до бюджетів громад;
  • закріпити фінансування пільг на проїзд та послуги зв’язку за рахунок держбюджету;
  • 50% екологічного податку та адмінштрафів за порушення безпеки дорожнього руху зараховувати до бюджетів громад;
  • 20% субвенції спрямовувати на ремонт та будівництво вулиць та доріг комунальної власності у населених пунктах;
  • 30% ДФРР спрямовувати на програми і проєкти регіонального розвитку сільських, селищних, міських рад;
  • розподіляти міжбюджетні трансферти безпосередньо між бюджетами територіальних громад;
  • надати право сільським та селищним радам здійснювати місцеві запозичення;
  • заборонити перерозподіл освітньої субвенції за рахунок вилучення в інших громадах та ін.
ІІІ. Внести зміни до Податкового кодексу України, якими:
  • закріпити сплату ПДФО за місцем розміщення виробничих потужностей;
  • відновити проведення щорічної індексації нормативної грошової оцінки землі;
  • не допустити надання жодних пільг по сплаті за землі під залізницями;
  • скасувати пільги по платі за землю для гірничодобувних підприємств;
  • розширити повноваження органів місцевого самоврядування щодо адміністрування місцевих податків та зборів;
  • покращити обмін податковою інформацією між органів місцевого самоврядування та органами виконавчої влади;
  • надати органам місцевого самоврядування повноваження щодо місцевих фіскальних реєстрів;
  • не поширювати вимоги регуляторного законодавства та про державну допомогу суб’єктам господарювання на рішення органів місцевого самоврядування про місцеві податки і збори та ін. 
ІV. Внести зміни до інших нормативно-правових актів, якими:
  • відновити механізм пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту;
  • звільнити ОМС від сплати виконавчого та судового зборів по виплатам до 5 травня;
  • відтермінувати на 2022 рік дію постанови Кабміну №822 у разі непередбачення у держбюджеті належного обсягу освітньої субвенції;
  • удосконалити формулу освітньої субвенції;
  • не розповсюджувати на рішення органів місцевого самоврядування дію закону про захист економічної конкуренції та ін.
Асоціація міст України сподівається, що Мінфін дослухається до АМУ та врахує пропозиції місцевого самоврядування при підготовці відповідних урядових законопроєктів, а також підтримає ухвалення вже зареєстрованих у Верховній Раді України законопроєктів, спрямованих на вирішення проблемних питань місцевих бюджетів та подальше зміцнення фінансової спроможності місцевого самоврядування.

Аналітичний центр АМУ

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)