20 / Червень, 2017
Сьогодні, 20 червня, на засіданні Урядового комітету з питань соціальної політики та гуманітарного розвитку, серед інших питань, розглядався проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку та умов надання медичної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам». Позицію Асоціації міст України представляв директор Центрального офісу впровадження децентралізаційної реформи Асоціації міст України Володимир Мягкоход.
АМУ не погоджується із положенням проекту постанови, що передбачає  визначення частки субвенції у відсотках, яка спрямовується на первинну медичну допомогу не лише для об’єднаних територіальних громад, а й для районів та міст обласного значення.
Ще у грудні минулого року, вивчивши думку об’єднаних територіальних громад, АМУ погодила включення норми, що врегульовує розподіл медичної субвенції, передбаченої для ОТГ, що не мають у власності закладів охорони здоров’я, які надають вторинну медичну допомогу, між видами медичної допомоги (первинна і вторинна), у відповідних пропорціях. У запропонованому варіанті проекту Урядової постанови ця норма відсутня.
У запропонованій редакції постанови Кабміну відсутні чіткі механізми її виконання. А саме – яким чином має відбуватися розщеплення субвенції, хто є суб’єктом прийняття рішення про розщеплення та кому можуть передаватися кошти на вторинну медичну допомогу.
Крім того, розповсюдження  положення на міста обласного значення,  на  думку АМУ, є обмеженням власних повноважень органів місцевого самоврядування щодо організації матеріально-технічного та фінансового забезпечення закладів охорони здоров’я, передбачених Законом про місцеве самоврядування в Україні.
Також незрозуміло, чому у запропонованому варіанті положення обмежується спрямування обсягу субвенції на первинну допомогу «не більше 40%», якщо автори проекту у пояснювальній записці зазначають, що основною метою внесення відповідних змін є ресурсне забезпечення саме первинної ланки медичної допомоги.
Ще одне зауваження АМУ – автори проекту постанови вживають поняття «об’єднані територіальні громади, що об’єдналися на базі районів», що не відповідає чинному законодавству, тим більше, що на сьогоднішній день, законодавство дозволяє об’єднуватися не лише в межах району.  
До того ж, проект постанови Кабміну щодо розподілу медичної субвенції не надсилався АМУ для надання висновків і пропозицій відповідно до Закону України «Про асоціації органів місцевого самоврядування».
Утім, незважаючи на зауваження АМУ, Урядовий комітет схвалив проект постанови щодо розподілу медичної субвенції.

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)