25 / Лютий, 2020
Асоціація міст України проаналізувала розроблений Мінсоцполітики проєкт Порядку надання соціальних послуг шляхом соціального замовлення та компенсації надавачам вартості соціальних послуг.

Пропозиції АМУ:

Щодо публікації річних планів проведення конкурсів
Проєктом порядку передбачено, що замовник соціальних послуг протягом п’яти днів оприлюднює річний план проведення конкурсів у своєму друкованому виданні. По-перше, в частини громад відсутні друковані видання. По-друге, п’ятиденний термін публікації може не співпадати з черговістю виходу видання. Це може призвести до судових спорів і затягнення процесу проведення конкурсу.
АМУ пропонує передбачити, що замовник соціальних послуг протягом десяти робочих днів оприлюднює річний план проведення конкурсу у друкованому виданні або на офіційному веб-сайті.
 
Щодо термінів проведення конкурсу
Проєктом порядку визначено, що рішення про проведення конкурсу приймається замовником соціальних послуг не пізніше ніж 1 березня року, що передує бюджетному періоду, в якому передбачається виконання соціального замовлення. Адже це не відповідає статті 26 Закону України «Про соціальні послуги», якою визначено, що таке рішення приймається не пізніше 1 березня відповідного бюджетного періоду.
АМУ пропонує проєкт Порядку привести у відповідність чинному законодавству.
 
Щодо публікації інформації на сайті Prozorro
Проєктом Порядку встановлено оприлюднення відповідної інформації на офіційному веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (Prozorro). АМУ підтримує прозорість проведення соціального замовлення. В той же час, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» веб-портал використовується виключно для проведення публічних закупівель, тобто закон встановлює обмеження щодо публікації інформації. У зв'язку з цим органи місцевого самоврядування фактично не зможуть виставити на веб-порталі інформацію про соціальне замовлення.
АМУ пропонує цю норму узгодити з Мінекономіки.
 
Щодо попередньої оплати за соціальне замовлення
Проєктом Порядку визначено, що виплата компенсації надавачу соціальних послуг проводиться щомісяця із розрахунку 50% попередньої оплати. АМУ вважає, що ця норма порушує принцип матеріально-фінансової самостійності місцевого самоврядування. Норми щодо попередньої оплати та терміну оплати повинні встановлюватись виключно органом місцевого самоврядування в умовах проведення конкурсу, виходячи зі спроможності місцевих бюджетів. В іншому випадку – ці норми зменшать кількість соціального замовлення в Україні через надмірну зарегульованість процесу.
АМУ пропонує визначити, що фінансування соціальних послуг здійснюється на умовах, визначених договором.
 
Асоціація міст України погодила із зауваженнями проєкт постанови Кабміну «Про затвердження Порядку надання соціальних послуг шляхом соціального замовлення та компенсації надавачам вартості соціальних послуг».
 
Аналітичний центр АМУ
 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)