27 / Грудень, 2018

2 серпня 2017 року набув чинності Закон України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання», який суттєво обмежив та ускладнив надання органами місцевого самоврядування фінансової підтримки комунальним підприємствам в цілому, і надавачам житлово-комунальних послуг зокрема. Так зазначеним законом було передбачено необхідність обов’язкового погодження з структурними підрозділами Антимонопольного комітету України надання з місцевих бюджетів коштів для фінансової підтримки комунальних підприємств. Максимальний строк, протягом якого отримувалось таке погодження, може досягати 8 місяців, що ставило під сумнів доцільність отримання такої допомоги в цілому. Отже, необхідність отримання такого погодження суттєво погіршує і так надзвичайно складне фінансово-економічне становище комунальних підприємств – надавачів житлово-комунальних послуг, яке склалося у зв’язку з систематичною заборгованістю держави за надані пільги та субсидії, з різниці в тарифах, заборгованістю споживачів за надані послуги, невідповідністю тарифів собівартості наданих послуг. За таких умов, лише за рахунок підтримки органів місцевого самоврядування, комунальні підприємства могли придбати енергоносії та погасити заборгованість з заробітної плати перед своїми працівниками.

Саме тому Асоціація міст України активно підтримувала необхідність внесення змін до нормативно-правових актів, які виключили б отримання підтримки комунальними підприємствами коштів з місцевих бюджетів з сфери дії Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання». Зокрема, нами підтримувалося як прийняття законопроекту «Про внесення змін до Закону України «Про державну допомогу суб'єктам господарювання» (щодо додержання принципів місцевого самоврядування)» (№7073 від 06.09.2017), так і внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 23 травня 2018 р № 420, якою затверджувався Перелік послуг, що становить загальний економічний інтерес. Враховуючи актуальність проблеми, неодноразові звернення Асоціації міст України та органів місцевого самоврядування до вищих посадових осіб держави а також до центральних органів виконавчої влади, Мінрегіоном було розроблено відповідний проект постанови.

Зазначеним проектом Перелік послуг, що становлять загальний економічний інтерес, доповнено комунальними послугами, а саме:

  • послуги з централізованого опалення, послуги з постачання теплової енергії;
  • послуги з централізованого постачання гарячої води, послуги з постачання гарячої води;
  • послуги з централізованого постачання холодної води, послуги з централізованого водопостачання;
  • послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), послуги з централізованого водовідведення;
  • послуги з вивезення побутових відходів, послуги з поводження з побутовими відходами.

Асоціацією міст України підтримано відповідний постанови, розробником було отримано погодження проекту також і від профільних ЦОВВ. Результатом цього стало те, що відповідний проект 26 грудня 2018 р. був підтриманий на Урядовому комітеті з питань економічної, фінансової та правової політики, розвитку паливно-енергетичного комплексу, інфраструктури, оборонної та правоохоронної діяльності, а 27 грудня 2018 року відповідна постанова ухвалена Кабінетом Міністрів України.

Галузь: 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)