04 / Травень, 2020
30 квітня відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань аграрної та земельної політики, на якому були розглянуті і ухвалені рішення щодо актуальних законопроєктів.
Комітет продовжив розгляд підготовленого до другого читання проєкту Закону «Про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо планування використання земель» №2280 (були розглянуті 100 правок із 236). Нагадаємо, Асоціація міст України надавала аналіз норм проєкту та надсилала пропозиції до профільного Комітету, зібраних від представників громад у сфері містобудування та земельних відносин.
Також Верховній Раді був рекомендований до прийняття за основу проєкт Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо забезпечення права працівників державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ, організацій на одержання земельної частки (паю)», №3012-1. АМУ направляла висновок з пропозиціями щодо цього законопроєкту.
Довідково. Законопроєкт 3012-1:
  • встановлює правило, за яким приватизація земель державних та комунальних с/г підприємств може здійснюватися як в процесі приватизації самих підприємств, так і без прийняття рішення про їх приватизацію, на підставі рішення органу, до сфери управління якого належить підприємство, а також при ліквідації підприємств;
  • визначає, що при приватизації земель підприємств здійснюється у такому розподілі с/г угідь, які їм належать:
до 40% земель розподіляється між працівниками підприємства та пенсіонерами з їх числа, працівниками державних і комунальних закладів соціальної сфери села. При цьому площа земель, що передається у власність одного працівника підприємства або пенсіонера з числа колишніх працівників підприємств визначається у розмірі середнього розміру земельної частки (паю) по району, а для працівників закладів соціальної сфери не може перевищувати 2 га;
до 20 % земель передаються у власність учасникам бойових дій для ведення особистого селянського господарства. При цьому площа земель, що передається у власність однієї особи, не може перевищувати 2 га;
не менше 40% продаються на земельних торгах, а на період дії мораторію на відчуження земель с/г призначення, - проводяться аукціони з набуття права оренди на ці землі (крім випадків приватизації земель підприємств у зв’язку з приватизацією самих підприємств).
У випадку приватизації земель підприємств у зв’язку з приватизацією самих підприємств, землі, які залишились після розподілу між працівниками підприємства, працівниками державних і комунальних закладів соціальної сфери населеного пункту та учасниками бойових дій, вносяться до статутного (складеного) капіталу господарського товариства, у яке перетворюється підприємство  - передаються йому в оренду на 50 років без аукціону. Така норма дозволить переглянути плату за землю в сторону збільшення.
Несільськогосподарські угіддя та землі несільськогосподарського призначення, які перебувають у постійному користуванні підприємства, при його ліквідації передаються до комунальної власності територіальних громад за місцем їх розташування.
 Асоціація міст України підтримала законопроєкт №3012-1, але з пропозиціями щодо доопрацювання деяких норм документу. 

 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)