04 / Липень, 2019

До АМУ знову почали надходити звернення від окремих органів місцевого самоврядування щодо критичної ситуації з виплатами заробітної плати педагогічним працівникам закладів загальної середньої освіти.

Асоціація міст України підтримує позицію Міністерства фінансів України щодо необхідності дотримуватись формульного розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами. У той же час, зважаючи на наявність дефіциту освітньої субвенції у 2019 році в окремих громадах та значних її залишків у районних й обласних бюджетах, констатуємо, що формула освітньої субвенції потребує доопрацювання і, на думку Асоціації міст України, поки не може забезпечити справедливий розподіл обсягів освітньої субвенції. Беручи це до уваги, Міністерство освіти і науки України, як головний розпорядник коштів освітньої субвенції, продовжило в цьому році працювати над змінами формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами.

Раніше про наявність дефіциту освітньої субвенції у бюджетах міст та ОТГ Асоціація міст України повідомляла Кабінет Міністрів України листом № 5-168 від 01 квітня 2019 року. На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 11.04.2019 року № 12021/1/1-19 до листа Асоціації міст України від 01.04.2019 року № 5-168 про перегляд обсягу освітньої субвенції на 2019 рік Міністерство освіти і науки України, як головний розпорядник цих коштів, надіслало Асоціації міст України відповідь від 07.06.2019 року № 1/11-4331 «Щодо виконання доручення Кабінету Міністрів України».

Основними джерелами покриття дефіциту освітньої субвенції, на думку Міністерства освіти і науки України, є:

  • залишки освітньої субвенції, зокрема на рахунках обласних бюджетів у розмірі 1604,2 млн гривень (у т. ч. 517,3 млн грн ‒ цільові видатки згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 року № 1012-р);
  • збільшення за підсумками першого півріччя 2019 року за результатами виконання місцевих бюджетів обсягів освітньої субвенції, визначених відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік».

У той же час ситуація з дефіцитом освітньої субвенції не вирішується, адже для забезпечення перерозподілу коштів освітньої субвенції потрібна підтримка Міністерства освіти і науки України у частині підготовки відповідних рішень Кабінету Міністрів України про перерозподіл видатків між місцевими бюджетами та погодження такого перерозподілу Міністерством фінансів України.

Звертаємо увагу, наприклад, що станом на 3 липня 2019 року досі не розглянуто МОН подання Херсонської обласної державної адміністрації від 02.05.2019 року № 22-3053/0/19/323 «Про перерозподіл видатків» (додається), що призводить до виникнення критичної ситуації з виплатами заробітних плат та інших визначених законодавством України виплат у містах та ОТГ. Зокрема, для м. Гола Пристань не профінансовано 3627,6 тис гривень, що викликає соціальну напругу у громаді. Подібна ситуація з дефіцитом коштів склалась у м. Чорткові Тернопільської області (лист до АМУ від 18.06.2019 року № 2/01-15/764), педагоги якого очікували на наближення коштів освітньої субвенції на червень 2019 року в обсязі 1310 тис гривень (загальний дефіцит коштів у м. Чорткові складає у 2019 році 5167,1 тис грн).

Асоціація міст України стурбована цією ситуацією і просить Міністра освіти і науки України Лілію Гриневич та Міністра фінансів України Оксану Маркарову взяти під особистий контроль питання виплат заробітних плат педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти за кошти освітньої субвенції у 2019 році. Відповідні звернення надіслано у профільні міністерства.

Аналітичний центр АМУ

Галузь: 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)