23 / Грудень, 2022
8 листопада 2022 року постановою Уряду №1256 затверджено Порядок використання коштів з рахунку для задоволення потреб освіти. У Порядку визначено механізм використання коштів, що надійшли для задоволення потреб освіти і науки, напрями їх використання одержувачами, а також передбачено, що для розподілу коштів з цього рахунку МОН утворює комісію.
Відповідно до пункту 6 Порядку виконавчі органи сільських, селищних і міських рад визначені одержувачами коштів за напрямами використання, передбаченими абзацами третім, п’ятим, шостим, сьомим пункту 4 Порядку, а саме:
  • придбання комп’ютерного та іншого обладнання, програмного забезпечення;
  • придбання шкільних автобусів для закладів загальної середньої освіти;
  • відновлення роботи державних та комунальних закладів освіти і наукових установ, що постраждали внаслідок бойових дій, зокрема технічне забезпечення;
  • відновлення та модернізацію мережі дослідницької та інноваційної інфраструктури.
У Постанові визначено, що першочергово кошти спрямовуються на:
  • забезпечення потреб освіти і науки для регіонів, де відбувалися бойові дії;
  • відновлення роботи державних та комунальних закладів освіти і наукових установ, що постраждали внаслідок бойових дій.
Водночас, встановлені певні обмеження щодо закладів, на які спрямовуватимуться кошти. Так, для придбання шкільних автобусів з цього рахунку
  • заклади середньої освіти мають бути опорними з кількістю учнів (без урахування їх кількості у філіях) не менш ніж 200 осіб;
  • мають забезпечувати регулярне перевезення учнів і дітей з обмеженими фізичними можливостями на інвалідних візках та педагогічних працівників до місць навчання, роботи і додому;
  • бути такими,які оптимізовані/об’єднані/ реорганізовані або повністю укомплектовані і в яких до місць навчання, до роботи і додому здійснюються регулярні перевезення учнів та педагогічних працівників.
Використання коштів з цього рахунку на відновлення роботи державних та комунальних закладів освіти і наукових установ, що постраждали внаслідок бойових дій, зокрема технічне забезпечення, передбачено для:
  • закладів загальної середньої освіти, фінансування яких здійснюється з обласного бюджету, в тому числі для осіб з особливими освітніми потребами;
  • опорних закладів загальної середньої освіти з кількістю учнів (без урахування їх кількості у філіях) не менш як 200 осіб;
  • закладів загальної середньої освіти з кількістю учнів не менш як 400 осіб;
  • закладів вищої, фахової передвищої освіти з найбільшою кількістю фактичного розрахункового контингенту здобувачів освіти, які навчаються на умовах державного замовлення серед закладів регіону;
  • закладів вищої, фахової передвищої освіти з найбільшою кількістю фактичного розрахункового контингенту здобувачів освіти, які у найближчий перспективі планують здійснювати та/або здійснюють освітній процес у змішаній та/або очній формі;
  • багатогалузевих (класичних, технічних) університетів;
  • об’єднаних закладів освіти;
  • державних і комунальних закладів професійної (професійно-технічної) освіти, що розміщені на територіях, які були тимчасово окуповані/перебували в зоні активних бойових дій;
  • забезпечення безпеки наукової діяльності наукових установ і закладів вищої освіти (знезараження, розмінування, очищення від засмічення земель, будівель, споруд і майнових комплексів, рекультивація земель, які були порушені внаслідок бойових дій, будівництва, облаштування та утримання інженерно-технічних і фортифікаційних споруд; відновлення меліоративних площ);
  • проведення ремонтних робіт у пошкоджених/зруйнованих будівлях, спорудах, майнових комплексах (крім об’єктів, що непридатні для використання за цільовим призначенням, або повністю втратили свою економічну цінність);
  • відновлення зруйнованих/пошкоджених об’єктів у сфері енергопостачання, теплопостачання, водопостачання і водовідведення, що забезпечують діяльність наукових установ та закладів вищої освіти;
  • проведення внутрішніх ремонтних робіт у приміщеннях наукових установ та закладів вищої освіти.
За таким напрямом як відновлення та модернізація мережі дослідницької та інноваційної інфраструктури, кошти можуть спрямовуватися насамперед для:
  • придбання/ремонту втраченого/пошкодженого обладнання та техніки, витратних матеріалів і запасних частин до них, реактивів, зразків, необхідних для провадження наукової діяльності;
  • відновлення та збереження унікальних наукових об’єктів (колекцій, інформаційних фондів, дослідних установок та обладнання, а також заповідників і дендропарків, наукових полігонів тощо), які мають виняткове значення для вітчизняної та світової науки;
  • відшкодування збитків, завданих територіям та об’єктам природно-заповідного фонду внаслідок пошкодження чи знищення природних комплексів та об’єктів у їх межах.
На виконання цієї Постанови в МОН видано наказ від 12.12.22 №1116 «Про утворення комісії з питань розподілу коштів для задоволення потреб освіти і науки», який, однак, не містить зразків форми, за якою необхідно подавати пропозиції, а також критеріїв, за якими комісія МОН здійснюватиме опрацювання, перевірку пропозицій
Зважаючи на зазначене, Асоціація міст України звернулась до МОН щодо роз’яснень алгоритму отримання органами місцевого самоврядування коштів з рахунку для задоволення потреб освіти і науки, уточнення форм для пропозицій, критеріїв оцінювання цих пропозицій, а також про включення експерта з питань освіти Тетяни Куценко до складу комісії.

 

Галузь: 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)