26 / Листопад, 2022

На виконання частини дев’ятої статті 75 Бюджетного кодексу України Міністерство фінансів України спрямувало до обласних держадміністрацій та КМДА, виконавчих органів відповідних місцевих рад лист від 04 листопада 2022 р. №05110-14-6/25906, з інформацією про показники міжбюджетних відносин на 2023, визначені у Законі України «Про Державний бюджет України на 2023 рік».

Міністерство фінансів зазначає, що за результатами доопрацювання проекту Закону Парламентом збільшено ресурс місцевих бюджетів на 33,8 млрд гривень (з них 31,3 млрд гривень – це доходи місцевих бюджетів і 2,5 млрд гривень – трансферти) за рахунок:
- урахування норм Закону №2618-ІХ, яким передбачено відновлення з 01.01.2023 ставок акцизу на основні види пального до базового рівня та запровадження пільгового оподаткування пального для потреби Міноборони за ставкою «0» євро;
- скоригованих Міністерством економіки України макроекономічних показників економічного та соціального розвитку України листом від 29.10.2022 №3011-05/72231-03; 
- застосування прогнозної середньозваженої ціни на природний газ відповідно до пункту 69.31 розділу ХХ Податкового кодексу України (чинний з 01.10.2022);
- удосконалення у програмному середовищі Eviews10 підходів розрахунку прогнозних показників податку на доходи фізичних осіб.

Асоціація міст України надала детальний аналіз показників місцевих бюджетів та міжбюджетних трансфертів у Законі України «Про Державний бюджет України на 2023 рік». 

Загалом, за оцінкою Міністерства фінансів України, ресурс місцевих бюджетів у 2023 році становитиме 605,1 млрд грн, зокрема:
- доходи місцевих бюджетів – 420,9 млрд грн (із них: за загальним фондом – 397,5 млрд грн; за спеціальним фондом – 23,4 млрд грн);
- трансферти з державного бюджету місцевим бюджетам – 184,2 млрд гривень.
Для використання при складанні/розгляді проектів місцевих бюджетів на 2023 рік, у додатках до листа надано показники міжбюджетних трансфертів на 2023 рік, визначені у додатках №5 та №6 до Закону Про Державний бюджет на 2023 рік. 

Міністерство фінансів зазначає, що задля збору якісних даних щодо місця здобуття освіти учнями й унеможливлення дублювання учнів у закладах освіти, в яких вони навчалися до та після 24.02.2022, Міністерство освіти і науки України прийняло рішення вперше збирати персональні дані учнів, наказ МОН України №795

Повідомляється, що наразі відбувається верифікація зібраних даних і, ураховуючи зазначене, Кабінет Міністрів України здійснить розподіл додаткової дотації, освітньої субвенції та субвенції на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами між місцевими бюджетами на основі верифікованих Міністерством освіти і науки України даних про кількість учнів. 

З огляду ситуацію, що склалась, АМУ звернулась до Міністерства освіти і науки України щодо необхідності узгодження проєкту акта, який міститиме принципи розподілу освітньої субвенції у 2023 році, а також з проханням підготувати роз’яснення для органів місцевого самоврядування щодо параметрів розподілу освітньої субвенції у наступному році. 

Також зазначено, що під час підготовки рішення про місцевий бюджет слід керуватися Типовою формою рішення про місцевий бюджет, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 03.08.2018 №668

Міністерство фінансів України у своєму листі нагадує, що проекти місцевих бюджетів в умовах воєнного стану затверджуються органами місцевого самоврядування та військовими адміністраціями з урахуванням вимог Бюджетного кодексу України, а також постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2022 №252 «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану». 

Нагадаємо, Уряд нещодавно вніс зміни до постанови №252. 

Міністерство фінансів також звертає увагу на те, що відповідно до частини другої статті 77 Бюджетного кодексу України місцевий бюджет на 2023 рік має бути затверджено до 25.12.2022 включно.

 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)