03 / Серпень, 2021

29 липня під час Дня Діалогу на  XVI Українському муніципальному форумі в рамках панельної дискусії "Бюджетне забезпечення територіальних громад через призму секторальних реформ" Міносвіти озвучило основні проблемні питання галузі.
На початку свого виступу Заступник Міністра освіти і науки Віра Рогова зазначила, що в першу чергу надважливим для розвитку освітньої галузі є питання фінансування. Проте є ряд нагальних питань щодо якості освітніх послуг, які необхідно забезпечити кожній дитині у кожній громаді.
Вона відзначила активну участь Асоціації міст України у процесі реформування освіти, зокрема у вдосконаленні формули освітньої субвенції. В.Рогова зазначила, що створена у МОН міжвідомча робоча група із вдосконалення Формули освітньої субвенції, до якої була долучена представниця АМУ, експертка з освітніх питань Тетяна Куценко, відпрацювала нову Формулу на 2022 рік.
Нагадаємо, що робоча група вперше включила до Форули показник індивідуального навчання, а також у ній:
  • враховано зростання контингенту учнів;
  • враховано збільшення заробітної плати вчителів у наступному році;
  • збільшено коефіцієнти з оплати праці  для інших педагогічних працівників;
  • враховано значне зростання інклюзії.
У ході виступу Заступниця міністра презентувала інфографіку, у якій порівняно бюджет освітньої галузі за 2021 та 2020 роки. Було представлено збільшення в цілому освітнього бюджету майже на 20 млрд грн за рахунок збільшення кожної субвенції для середньої освіти у цьому році.
Водночас Віра Рогова наголосила,що є ряд питань, які необхідно вирішувати в освіті системно і за участі Міносвіти та громад.
Одним з таких питань є формування ефективної освітньої мережі.  В. Рогова подякувала депутатам, які прийняли важливі зміни до освітнього законодавства, зокрема ті, що стосуються зняття норми про 50 тис населення із засновників ліцеїв. Для впровадження ефективної профільної старшої школи вже сьогодні розробляється відповідний Державний стандарт, що буде здатний забезпечити функціонування профілів у старшій школі на відміну від тих попередніх концепцій, що не дали бажаного результату. Вона також зазначила, що необхідно буде додаткове державне фінансування. І хоча повноцінно ліцеї почнуть свою роботу в 2027 році, вже сьогодні успішно функціонує ряд ліцеїв, що є суто школами ІІІ ступеню.
Також Віра Борисівна зазначила, що сьогодні існує прогалина в комунікації між Міносвіти та громадами, і цю ситуацію необхідно  виправляти.
У процесі трансформації мережі Заступник Міністра наголосила,що важливо дбати про якість освіти. Сучасні дослідження, зазначила вона, показують, що якість освіти вища у великих школах, зокрема в опорних, ніж у тих, що мають до 100 учнів.
Щодо формування ефективної освітньої мережі МОН вже відпрацювала з усіма обласними департаментами освіти проекти для кожної окремої області. Якщо сьогодні функціонує близько 15 тис. закладів освіти, то при формуванні проекту трансформації мережі вийшли на 13 тис.
Повертаючись до питання якості освіти, Віра Борисівна нагадала, що близько місяця тому Міністр освіти і Науки Сергій Шкарлет презентував Національний освітній технопарк з підвищення якості освіти. Ця модель дійсно спроможна підвищити якість освіти у кожній громаді.
Заступник Міністра зазначила, що сьогодні в державі запроваджено ряд проектів, які здатні позитивно впливати на якість освіти. Наприклад, «Здорова Україна», що включає 8 компонентів, над якими має працювати як центральна, так і місцева влада. Віра Рогова наголосила, що Міносвіти готове надавати усю необхідну методичну допомогу в реалізації цієї програми.
З презентацією МОН можна ознайомитись за посиланням.
 
 
Галузь: 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)