16 / Листопад, 2018

На виконання рішення Комітету Верховної Ради України від 7 листопада 2018 року щодо підготовки до другого читання проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу» (реєстр. № 8584 від 10.07.2018 року) 14-15 листопада 2018 року робоча група продовжила засідання.

У складі робочої групи працюють представники народних депутатів України, секретаріату Комітету, профільних міністерств, Національної поліції України, Національної академії наук України, Асоціації міст України, Уповноваженого з прав людини та ін.

  

За результатами обговорення прийнято такі рішення:

  1. Засновник закладів освіти здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу в закладі освіти; розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу за заявою здобувачів освіти, їх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг; сприяє створенню безпечного освітнього середовища у закладі освіти та вживає заходів для надання соціально-психологічних послуг здобувачам освіти, які здійснюють булінг, стали його свідками або постраждалими.
  2. Керівник закладу освіти забезпечує створення у закладі освіти освітнього середовища вільного від насильства та булінгу, в тому числі: з урахуванням пропозицій територіальних органів(підрозділів) Національної поліції, Міністерства охорони здоровʼя України, Служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сімʼї, дітей та молоді та Мінʼюсту розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу в закладі освіти; розглядає заяви про випадки булінгу від здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування; вживає відповідних заходів реагування; забезпечує виконання заходів для надання соціально-психологічних послуг здобувачам освіти, які здійснюють булінг, стали його свідками або постраждалими; повідомляти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службу у справах дітей про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти.

При цьому Міністерство освіти і науки буде забезпечувати підготовку плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу в закладах освіти, порядку реагування на випадки булінгу, порядку застосування заходів виховного впливу, а також узагальнювати та оприлюднювати інформацію про випадки булінгу у закладах освіти.

Члени робочої групи дискутували щодо ознак булінгу, остаточна редакція яких погоджується сьогодні на засіданні. Аналітик з питань освіти АМУ Людмила Мозгова наполягла на включенні цієї норми у законопроект, оскільки учасникам освітнього процесу слід розрізняти поняття «конфлікту» та «булінгу». Окрім того, педагогічні працівники звертались до АМУ з проханням щодо включення цієї норми. Так, під час обговорення виокремлено такі типові ознаки булінгу:

  • систематичність (повторюваність) дій;
  • наявність сторін – кривдник, постраждала особа та спостерігачі;
  • агресивна поведінка кривдника;
  • неспроможність постраждалої особи захистити себе;
  • психологічна та/або фізична травма в результаті булінгу;
  • соціальна ізоляція постраждалого та ін.

Наразі типові ознаки ще обговорюються і будуть оприлюднені у тексті проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу» (реєстр. № 8584 від 10.07.2018 року), що буде підготовлений до другого читання.

Аналітичний центр АМУ

Галузь: 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)