15 / Квітень, 2019

11-12 квітня 2019 року в м. Тернополі Асоціація міст України в рамках проекту USAID «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні (ПУЛЬС)» проводила засідання Секції АМУ з питань освіти. Участь у заході взяли Тернопільський міський голова Сергій Надал, керівник експертної групи з питань забезпечення якості освіти директорату дошкільної та шкільної освіти Міністерства освіти і науки України Наталя Байтемірова, заступник керівника секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти Олена Козієвська, 25 заступників міських голів та керівників органів управління освітою міст-членів Асоціації із 16 областей України, а також близько 20 керівників закладів освіти м. Тернополя. Секція проходила під головуванням начальника Управління освіти Первомайської міської ради, голови Секції АМУ з питань освіти Галини Остапенко та аналітика Асоціації міст України Людмили Мозгової. Учасників заходу приймала начальник Управління освіти і науки Тернопільської міської ради Ольга Похиляк.

 

Заступник керівника секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти, кандидат наук з державного управління Олена Козієвська акцентувала на важливих для органів місцевого самоврядування рішеннях профільного парламентського комітету, а також на співпраці з Асоціацією міст України у питаннях внесення змін до законодавства України.

Керівник експертної групи з питань забезпечення якості освіти директорату дошкільної та шкільної освіти Міністерства освіти і науки України Наталя Байтемірова звернула увагу учасників заходу на підготовку проектів нормативно-правових актів та розповіла про основні зміни, на які очікує педагогічна спільнота.

 

Начальник Управління освіти і науки Тернопільської міської ради Ольга Похиляк розповіла колегам про розвиток освітньої галузі міста Тернополя в умовах децентралізації.

Учасники заходу під час круглого столу обговорили ряд важливих питань галузі освіти, що потребують вирішення:

  • наявність у 2019 році дефіциту освітньої субвенції та необхідність внесення змін до формули її розрахунку, зокрема у частині врахування реального контингенту, оплати годин індивідуального навчання тощо;
  • необхідності цільової державної субвенції на Національні школи;
  • питання підвищення ставок заробітної плати керівників закладів освіти, їх заступників, працівників методичних служб органів управління освітою та молодих спеціалістів;
  • відсутності достатніх ресурсів у місцевих бюджетах для розвитку закладів позашкільної освіти, будівництва закладів дошкільної освіти, закупівлю автобусів для перевезення дітей, зокрема з особливими освітніми потребами;
  • необхідності відшкодування вартості навчання у закладах освіти громад дітей, батьки яких не є членами цих територіальних громад;
  • необхідності внесення змін до тендерного законодавства, зокрема у частині організації харчування дітей;
  • відсутності кадрів та потреби внесення змін до типових штатних нормативів закладів освіти, зокрема внесення до них посад медичних сестер, водіїв та інших посад;
  • питання функціонування закладів професійно-технічної освіти в містах-обласних центрах та передачі їх фінансування на обласний рівень;
  • необхідності внесення змін у трудове законодавство щодо керівників закладів освіти, які працюють за безстроковими трудовими договорами;
  • питання забезпечення під час атестації педагогічних працівників обов’язкового обсягу 150 годин підвищення кваліфікації, а також гарантування їх права на вибір закладу освіти, на базі якого здійснюватиметься підвищення кваліфікації;
  • введення цільового податку на освіту із забудовника на будівництво об’єктів соціальної інфраструктури, оскільки кошти пайової участі спрямовуються не тільки на будівництво закладів освіти, а й на інші об’єкти;
  • необхідності державної підтримки забезпечення заходів із пожежної безпеки у закладах освіти;
  • відміни жеребкування під час вступу до 1 класу на вільні місця у заклади освіти та заміни його на інший механізм;
  • наявності застарілих методик під час контролю за діяльністю закладів освіти представниками Державної служби якості освіти України;
  • джерел оплати відряджень педагогічним працівникам, які залучаються до оцінки роботи учасників сертифікації, та у зв'язку з цим заміни їх уроків під час освітнього процесу;
  • забезпечення Державним стандартом профільної старшої школи, оскільки його впровадження потребує завчасної підготовки належної матеріально-технічної бази закладів та відповідного підбору кадрів;
  • зменшення обсягу субвенції в 2019 році порівняно з 2018 роком для закупівлі меблів та обладнання Нової української школи у містах з одночасним збільшенням контингенту учнів початкових класів, що не дозволить здійснити всі гарантовані Урядом закупівлі у повному обсязі;
  • необхідності запровадження конкурсного відбору здобувачів освіти у старшу профільну школу та ін.

 

У рамках засідання Секції АМУ з питань освіти учасники на практиці вивчили питання управлінської та проектної діяльності керівників закладів освіти міста, зокрема з організації інклюзивної освіти, національно-патріотичного виховання здобувачів освіти, а також ознайомились із міжнародною співпрацею Тернополя у сфері освіти.

Асоціація міст України дякує Тернопільському міському голові Сергію Надалу та начальнику Управління освіти і науки Тернопільської міської ради Ользі Похиляк за якісну організацію, змістовне наповнення заходу та постійну результативну співпрацю з Асоціацією міст України.

Аналітичний центр АМУ

 

Галузь: 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)