26 / Лютий, 2021
На розгляді Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій знаходяться декілька законопроєктів, які мають на меті вдосконалення окремих положень Законів України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту» щодо трансформації закладів загальної середньої та створення мережі комунальних ліцеїв (№№4665, 4682, 4629-1).
Асоціація міст України проаналізувала ці законопроекти і надала зауваження та пропозиції до них.
На думку АМУ,  формуванню мережі ліцеїв має передувати процес збору та вивчення  запитів з громад. Оскільки багато новостворених громад лише цього року отримали свою мережу шкіл, а деякі ще знаходяться в процесі приймання закладів від районних рад, питання переформатування мережі є передчасними.
Крім того, дискримінаційна норма щодо можливості утворення ліцеїв лише обласними радами та містами з чисельністю населення понад 50 тис. нівелює здобутки децентралізації, завдяки якій відбулася передача повноважень у сфері освіти від районних рад до органів місцевого самоврядування базового рівня (міські, селищні, сільські ради). Такі повноваження закріплені змінами до статті 89 Бюджетного Кодексу України (Закон України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» №907-IX).
Отже, відповідно до бюджетного законодавства, усі органи місцевого самоврядування мають однакові видаткові повноваження на загальну середню освіту.
АМУ вважає слушними зміни, які вносяться пропонованими законопроєктами до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» в частині вилучення повноважень районних рад щодо розвитку мережі закладів середньої освіти. Разом з тим, в цілому схвалюючи ці законопроєкти, АМУ висловила до них зауваження.
Асоціація міст України пропонує відправити законопроєкти №№4665, 4682, 4629-1 на доопрацювання і зосередитися на роботі над законопроєктом №4629, висновок до якого АМУ надала 22 лютого 2021 року.
 
Галузь: 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)