22 / Жовтень, 2019
Асоціація міст України проаналізувала зміни до Урядової постанови від 14.02.2007 №228 «Про порядок виплати та розміри грошових компенсацій на бензин, ремонт і технічне обслуговування автомобілів та на транспортне обслуговування», які розроблені Мінсоцполітики. Змінами, зокрема, пропонується передбачити, що розмір річних грошових компенсацій на бензин, ремонт і технічне обслуговування автомобілів для перевезення осіб з інвалідністю встановлюється органами місцевого самоврядування, а для осіб, інвалідність яких пов’язана з нещасним випадком на виробництві або професійним захворюванням - правлінням Фонду соціального страхування України.
 
1. В Урядовій постанові № 228 в редакції Проєкту постанови передбачено, що розмір річних компенсацій на бензин, ремонт і технічне обслуговування встановлюється органами місцевого самоврядування.
Відповідно до статті 140 Конституції України до органів місцевого самоврядування відносяться сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, районні та обласні ради. Відповідно до статті 28 Закону України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні» грошові компенсації на бензин, ремонт і технічне обслуговування спеціального автотранспорту та на транспортне обслуговування призначають і виплачують місцеві державні адміністрації. Відповідно до статті 1 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» до місцевих держаних адміністрацій відносяться обласні, районні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації. Тобто, відповідно до чинного законодавства повноваження з прийняття адміністративних рішень щодо вищезазначених грошових компенсацій та технічного обслуговування приймаються на рівні областей, районів, міст Києва та Севастополя, АР Крим. Запропонована міністерством редакція не враховує практику реалізації Постанови № 228, та створює подвійне тлумачення нормативно-правових актів
АМУ пропонує передбачити, що розмір річних компенсацій на бензин, ремонт і технічне обслуговування встановлюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими радами.
 
2. Пунктом 2 Порядку № 228 передбачено, що розпорядження структурного підрозділу соцзахисту вищого рівня надсилається структурному підрозділу соціального захисту населення районної, районної у м. Києві та Севастополі держадміністрації, виконкому міської, районної у місті ради. В такій редакції Порядок №228 не відповідає нормам законів України, зокрема Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
АМУ пропонує передбачити, що вищезазначені розпорядження отримують виконавчі органи міських рад міст обласного значення, та районних у містах рад.
 
3. Пунктом 3 Порядку №228 передбачено, що відповідна компенсація виплачується міськими та районними органами соцзахисту. Відповідно до статті 28 Закону України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні» грошові компенсації на бензин, ремонт і технічне обслуговування спеціального автотранспорту та на транспортне обслуговування призначають і виплачують місцеві державні адміністрації. Тобто, чинний порядок не відповідає Закону України.
АМУ пропонує передбачити, що компенсація виплачується органами соцзахисту обласних, Київської міської держадміністрацій через місцеві органи соцзахисту.
 
Асоціація міст Україна погодила проєкт постанови, надісланий Мінсоцполітики, із зауваженнями (лист АМУ)
 
Аналітичний центр АМУ
 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)