20 / Січень, 2022
29 грудня 2021 року Уряд прийняв розпорядження «Про схвалення Стратегії реформування системи управління державними фінансами на 2022 – 2025 роки». Текст Стратегії та відповідний план заходів з її реалізації вже опубліковано на урядовому порталі, він доступний для перегляду і завантаження. 
Асоціація міст України долучилася до підготовки цієї Стратегії. 
Стратегія передбачає подальше удосконалення системи управління публічними фінансами як на державному, так і на місцевому рівні.
Метою Стратегії є побудова сучасної, стійкої та ефективної системи управління державними фінансами, спрямованої на збереження фінансової стабільності держави та створення умов для сталого зростання соціально-інклюзивної економіки через підвищення результативності мобілізації та витрачання державних коштів. 
Результатом реалізації Стратегії повинна стати більш ефективна система управління державними фінансами, яка сприятиме сталому соціально-економічному розвитку держави, конкурентоспроможності економіки та динамічній інтеграції України в міжнародні ринки, зокрема в спільний ринок держав-членів ЄС.
В частині управління місцевими фінансами Стратегією передбачається, зокрема:
  • створення правової та методологічної бази для запровадження управління фіскальними ризиками місцевих бюджетів;
  • розроблення заходів для підвищення спроможності органів місцевого самоврядування в умовах розширення їх фінансових повноважень;
  • формування ресурсної бази органів місцевого самоврядування відповідно до закріплених повноважень за принципом субсидіарності;
  • розроблення підходів щодо проведення оцінки фінансової спроможності територіальних громад;
  • підвищення спроможності органів місцевого самоврядування у сфері управління боргом;
  • удосконалення механізму здійснення контролю за місцевими запозиченнями та гарантіями;
  • подальший розвиток середньострокового бюджетного планування на місцевому рівні;
  • створення системи моніторингу прогнозів місцевих бюджетів шляхом автоматизації основних процесів, організації систем зв’язку та передачі даних;
  • удосконалення програмно-цільового методу на місцевому рівні;
  • оптимізація Типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету;
  • удосконалення Правил складання паспортів бюджетних програм місцевих бюджетів та звітів про їх виконання;
  • внесення зміни до системи бюджетного вирівнювання з урахуванням оновлених повноважень органів місцевого самоврядування;
  • проведення аналізу можливих варіантів зміни підходів до зарахування податку на доходи фізичних осіб – найманих працівників;
  • подальше налагодження обміну інформацією між органами місцевого самоврядування та податковими органами;
  • перегляд та затвердження оновлених соціальних стандартів і нормативів надання гарантованих державою послуг в описовому та вартісному вигляді за кожним з делегованих повноважень;
  • розроблення додаткових заходів для посилення спроможності щодо управління інвестиційними проектами на місцевому рівні;
  • удосконалення розкриття в бухгалтерському обліку інформації про виконання державного і місцевих бюджетів;
  • проведення уніфікації та стандартизації шляхів та заходів оприлюднення інформації, що міститься в паспортах бюджетних програм місцевих бюджетів, звітах про їх виконання, бюджетних запитах головних розпорядників коштів місцевих бюджетів, у рішеннях про місцеві бюджети та прогнозах місцевих бюджетів;
  • перегляд повноважень органів, уповноважених на здійснення контролю за дотриманням бюджетного законодавства на рівні місцевих бюджетів;
  • проведення моніторингу виконання договорів, укладених місцевими органами виконавчої влади на засадах державно-приватного партнерства;
  • удосконалення підходів до фінансування проектів регіонального розвитку за рахунок коштів Державного фонду регіонального розвитку та ін.
Аналітичний центр АМУ
 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)