31 / Січень, 2023

27 січня 2023 року Асоціація міст України провела засідання фахової мережі з питань адміністративних послуг, яка працює в рамках Проєкту «Сприяння всебічному розвитку громад через аналітику, діалог та міжнародне співробітництво», що фінансується Німецьким товариством Міжнародного співробітництва (GIZ) в рамках Підтримки реформи децентралізації в Україні (U-LEAD з Європою. Фаза II).
В засідання взяли участь близько ста представників сільських, селищних, міських рад, що забезпечують надання адміністративних послуг, зокрема керівники ЦНАПів. 
Під час зустрічі, яка відбулась в онлайн-форматі, учасники визначили:
- проблемні питання муніципалітетів у сфері адміністративних послуг в умовах повномасштабного вторгнення російської федерації;
- потреби муніципалітетів у сфері адміністративних послуг, пов’язані з забезпеченням роботи ЦНАПів в умовах воєнного стану тамузагальнили їх;
- перелік пропозицій, реалізація яких вирішить питання, які стоять перед громадами для якісного надання адміністративних послуг.
Модератором засідання фахової мережі виступив експерт з питань адміністративних послуг Асоціації міст України Володимир Мягкоход.

Алла Стрижова, начальниця управління "Центр надання адміністративних послуг у м. Суми", окреслила проблемні питання процедур надання адміністративних послуг на прикладі свого регіону:
«ЦНАП міста Суми являється суб'єктом надання адміністративних послуг у чотирьох видах: це реєстрація бізнесу, реєстрація нерухомості, реєстрація місця проживання, і проблемний відділ, створений наприкінці 2021 року, - це реєстрація актів цивільного стану. На превеликий жаль, станом на сьогодні наші жителі не мають можливості отримувати цю послугу безпосередньо в ЦНАПІ. Ми приймаємо документи від людей, але їх обробкою до цього часу займається Головне управління юстиції в області. Наші звернення безпосередньо до Міністерства юстиції, Міністерства цифрової трансформації, до народних депутатів результатів не дали. Але ми не зупиняємося і думаємо, що Асоціація міст України нам у цьому теж буде помічником. Це велика проблема, адже дуже багато в нас населених пунктів, які приєдналися до нас в результаті децентралізації, і їх мешканці втратили можливість отримувати безпосередньо послуги по реєстрації актів цивільного стану на місцях».

Алла Ковальчук, начальниця Управління «Центр надання адміністративних послуг» виконавчого комітету Нововолинської міської ради, озвучила ще одну проблему в сфері надання адміністративних послуг - кадрове забезпечення ЦНАПів в умовах воєнного стану. З її слів, зокрема:
•  досі не внесено зміни до вимог, які стосуються прийняття на роботу державного реєстратора, що значно ускладнює діяльність установи;
•  не здійснюється навчання державних реєстраторів, що унеможливлює прийняття на роботу нових працівників;
•  багато проблем виникає і на стадії тестування кандидатів.
«У законопроєкті «Про службу в органах місцевого самоврядування», реєстр. № 6504, обов'язково необхідно визначити гідну заробітну плату для адміністраторів і спеціалістів ЦНАПів, адже завдяки цим людям міські ради змогли вистояти і пройти цей надважкий шлях із початком повномасштабного вторгнення російської федерації. Ми маємо берегти ці кадри», - наголосила вона.
Також учасники фахової мережі звернули увагу на незадовільні роботі клієнт-серверного WEB-додатку «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада». 

Ольга Шилко, начальниця відділу ЦНАП Бобровицької міської ради, зазначила зокрема, що їхня установа працює в цій програмі вже третій рік і протягом всього часу технічне забезпечення не працює, а створює проблеми: «Це не робота, а знущання як над адміністраторами, так і над відвідувачами. Адже одну людину доводиться обслуговувати годинами».

Неля Приймак, керівниця Нікопольського ЦНАПу, озвучила проблеми тих населених пунктів, які внесено до переліку громад у районах бойових дій. «Нікополь - це зона активних бойових дій ще з липня 2022 року. Але ми працюємо, люди продовжують залишатися в місті. Однак наказом № 309-м Мінреінтеграції у нас припинили роботу державних реєстрів. Це дуже велика проблема, адже людям доводиться їхати в обласний центр за 120 кілометрів, щоб отримати послуги. Ми дуже просимо Асоціацію міст України посприяти у вирішенні цього питання», зазначила вона.
Важливі питання під час обговорення підняли учасники фахової мережі щодо матеріального забезпечення надання адміністративних послуг. Зокрема наступні:
- організація робочих місць у підвальних приміщеннях, щоб працівники та відвідувачі були захищені себе під час повітряних тривог;
- відсутність коштів для закупівлі необхідного обладнання, нової техніки.
Володимир Мягкоход розповів учасникам, серед іншого, про перспективи реалізації Закону України «Про адміністративну процедуру».

Відео засідання фахової мережі фахової мережі з питань адміністративних послуг знаходиться в Регіональних відділеннях Асоціації міст України.

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)